Ultima ediție a podcastului „Altceva cu Adrian Artene” a avut-o invitată pe soprana Bianca Ionescu-Ballo, prim-solistă la Teatrul Național de Operetă. În dialogul lor, cei doi au realizat o incursiune prin lumea artei, muzica de operă și operetă.
Printre altele, cei doi au discutat despre preferințele artistice ale artistei. Aceasta spune că s-a simțit foarte bine oriunde a fost bine primită.
„Regina balului m-am simțit oriunde am simțit că sunt bine primită și că am un repertoriu pe care îl cânt. De altfel, să știți că eu niciodată nu am cântat lucruri care nu mi-au plăcut. Am evitat să o fac. Sigur, unele mi-au plăcut mai mult decât celelalte, dar niciodată nu pot să spun că am, eu știu, sunt nevoită să cânt asta, trebuie să cânt. Nu am făcut-o și mi-a prins foarte bine. Probabil de aceea, pe mine și în ziua de astăzi, un concert mă găsește întotdeauna într-o stare în care rareori evit să cânt ceva ce mi se propune”, povestește artista.
Ea mai spune că de-a lungul carierei sale excepționale a fost selectivă, însă i-au plăcut provocările.
„Dimpotrivă, pot să spun că-mi aleg lucrurile, bineînțeles, cunoscându-mă și nu atacând orice doar de dragul de a cânta, întotdeauna piesele și lucrurile grele pe mine mă provoacă și pot să o fac, câtă vreme vocea este încă valabilă. Așa încât, de ce nu, inclusiv pentru faptul că școala de canto pe care am avut-o eu mi-a permis să fac lucrul ăsta și am continuat, ca și profesoară, să predau la rândul meu aceeași tehnică și câțiva dintre studenți, nu spun toți, pentru că ar fi ideal, dar nu se întâmplă, dacă au știut să o perceapă și să și-o însușească așa cum am predat-o, continuă să facă progrese și să ducă mai departe această școală și vocea lor să se dezvolte în continuare. Este o bucurie pentru mine să constat lucrul ăsta. E foarte important să trăiești în continuare ca și fost cântăreț sau actual. Eu cânt în continuare, atunci când este, am ocazia, dar și ca profesor care are la rândul lui studenți, să vezi valabilitatea unei metode de canto de-a lungul timpului… Este excepțional…”, mai spune Bianca Ionescu-Ballo.
Bianca Ionescu este prim solistă a Teatrului Național de Operetă, absolventă a Conservatorului de Muzica din București (1983) la clasa de Canto a Artei Florescu și Doctor în muzică, în domeniul Operetei românești (din 2005).
Repertoriul său include numeroase roluri principale de operetă, printre care Adela în „Liliacul”, Franzi în „Sânge vienez”, Anina în „O noapte la Venția”, Arsena în „Voievodul țiganilor”, Vallencienne în „Văduva veselă”, O Lia San în „Victoria și-al ei husar”, Mania în „Contesa Maritza”, Maria în „Poveste din Cartierul de Vest” și Edyth van Hopper în muzicalul „Rebecca”, rolul titular din opereta „Mam’zelle Nitouche”, roluri de subretă din operetele ”Secretul lui Marco Polo”, „Paganini”, „Vila cu iluzii”, „Lăsați-mă să cânt”, „Frumoasa Elena”, „Bal la Savoy”, „Rose Mary”, „Floarea din Hawaii”, „Logodnicul din lună”. A participat ca solistă la spectacolele recente ale Teatrului Național de Operetă și Muzică „Paris mon amour”, „London – A New Story”, „Parfum de femeie”, „Bonjour, Bonne Nuit, Paris”.
În 1994, Bianca Ionescu-Ballo a preluat conducerea corului de copii “Minisong”, a înființat corul “Ministars” și a avut turnee în aproape întreaga lume atât ca solistă vocală, cât și ca dirijor de cor.
Totodata, ea este președintele Asociației Culturale “Bianca Ionescu” (2004) și a obținut, de-a lungul timpului, multiple distincții la concursuri internaționale de canto: Premiul SABAM pentru muzică modernă și contemporană (Verviers, Belgia – 1983) și Premiul II la Concursul Internațional de canto (Hertogenbosch, Olanda – 1983).
Discografia sa include: „Muzica din filme” (vol. I – 1984 și vol II – 1989), „S-a născut o stea” (1998), „Hai acasă puișor” (1999) și „Tea Time” (2011).
Bianca Ionescu-Ballo este în prezent Manager – Director general interimar al Teatrului Național de Operetă și Muzical „Ion Dacian” din București și cadru didactic asociat la Universitatea Națională de Muzică București.